Sjoerd aan de Coke(-thee) - Reisverslag uit Cusco, Peru van Sjoerd Belkum - WaarBenJij.nu Sjoerd aan de Coke(-thee) - Reisverslag uit Cusco, Peru van Sjoerd Belkum - WaarBenJij.nu

Sjoerd aan de Coke(-thee)

Door: Sjoerd van Belkum

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

25 Augustus 2007 | Peru, Cusco

Na dagen van inpakken, zweten over wat ingepakt moest worden, uitpakken, opnieuw inpakken, was het dus zover. Afgelopen donderdag stapte ik in het vliegtuig naar Peru. De vluchten waren goed; geweldige plek in het vliegtuig met lekker veel beenruimte -lang leve de nooduitgangen! Was uiteindelijk om 23.00 lokale tijd in Lima, waar iemand van het hostel me op stond te wachten. Dat was van te voren nog even spannend of dat allemaal goed zou komen omdat ik geen direct contact had gehad met dat hostel, maar alleen via mijn taalschool. Maar geen problemen daar, dus; er stond gewoon iemand op mij te wachten. Met hem meegegaan het suïcidale verkeer van Lima in en bij het hostel afgezet. Na een zeer lange dag in het vliegtuig was het lekker slapen!
Ik vloog vrijdag naar Cusco; die vlucht was erg mooi. Ik zat bij het raam en had een mooi zicht over alles. In Lima was het erg bewolkt, maar op een gegeven moment kwam de Andes in zicht en de bergen stoken hoog boven de bewolking uit -supermooi gezicht, de witte wolken die tegen de bruinigge bergen aan dreven! In Cusco werd ik opgewacht door mijn host-familie. Erg lieve en gastvrije mensen, waar ik het zonder problemen vast wel 5 weken uit kan houden! :) Omdat Cusco op zo´n 3500 meter ligt is de hoogte wel even wennen; gister meteen na aankomst ´thuis´ beetje proberen te slapen en veel coke-thee gedronken -dat helpt, zo zegt men. Tot zover heb ik er dus ook niet zoveel last van; beetje hoofdpijn soms, maar dat zal vast in paar dagen over zijn.

Gister verbleven bij mijn gastfamilie nog twee mensen, Amerikanen, die ook taallessen volgden bij de taalschool. Die zijn gisteravond nog weggegaan. Ben even mee geweest naar het busstation om hen weg te brengen; was wel geweldig om de ontzettend diversiteit van mensen die op dat station rondliepen. Van westerse backpackers met enorme rugzakken (nog groter dan die van mij, en dat zegt wat!) tot kleine, oude vrouwtjes -met bolhoed!- met grote kleurige stoffen tassen op hun rug, vol met etenswaar, kleding of soms een baby. Geweldig om te zien!
Vandaag beetje uitgeslapen en daarna de stad een beetje wezen verkennen. Het is heerlijk weer, onbewolkt en zo´n 25 graden, dus dat was lekker rondzwerven. Mijn taalschool al even opgezocht en meer toeristische plekjes bezocht in Cusco. Cusco is een aardige stad, niet erg veel bewoners, maar toch wel uitgestrekt. Weinig hoogbouw, stoffig, druk met toeterende auto´s. Soms ook erg mooie kleurige gebouwen, veel kleurige mensen, dus het heeft wel wat.
Vanaf maandag begin ik met mijn taallessen, en daar kijk ik wel naar uit. Voel me nu al soms een beetje hulpeloos op het moment dat ik in het Spaans aangesproken wordt en niet veel meer terug kan zeggen dan ´si´, ´no´ of ´no hablo espagnol´. Hoop dat ik over een week of wat tenminste een beetje een zinvol gesprek kan voeren!

Heb verder goed toegang tot internet hier, internetcafe tegenover mijn huis en voor 1 solnes per uur -dat is niets- zal ik vast de komende weken wel wat van me laten horen! :)

  • 26 Augustus 2007 - 09:37

    Syb:

    Hey!

    Wat tof zeg dat Andesgebied! Ben echt jaloers! :) Succes met je taalschool en veel plezier!

    Liefs, Syb

  • 26 Augustus 2007 - 10:35

    Menno:

    Welcome to the Peru/Cusco experience! Drink een pisco sour voor mij! Veel plezier!

  • 26 Augustus 2007 - 10:45

    Eline:

    Hej!
    Haha ik dacht dat alleen vrouwen moeite hadden met pakken? Weer wat geleerd ;)
    Je spreekt over 5 weken vast vloeiend spaans (of bijna dan). Suc6!
    xxx Eline

  • 26 Augustus 2007 - 10:47

    RR:

    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen enzo. :) OMZG! Het Andesgebergte! Dat is gaaf. :O Anyway, veel plezier en veel succes met je Spaans.

  • 26 Augustus 2007 - 19:03

    Mahsa:

    Gaaf gaaf gaaf :D...Wat een geweldige ervaring moet dit zijn, geniet er van!
    Btw Jessica Tang wilde je nummer hebben, ze zou je mailen!
    Ben benieuwd naar de rest van je verhalen, succes met je taalschool.

    Liefs,
    Mahsa

  • 26 Augustus 2007 - 19:18

    Juul:

    Hej lieve Sjoerd,
    Leuk je avonturen te lezen! Geniet ervan daar!!!
    Dikke knuffel,
    Juul

  • 27 Augustus 2007 - 06:36

    Annemieke:

    Hey Sjoerd!

    Wat leuk om je eerste ervaringen zo te lezen! Ik ben benieuwd hoe je je eerste lessen gaat beleven en hoe je eerste espagnoolse gebrabbel klinkt!

    Liefs

  • 28 Augustus 2007 - 12:30

    Paulien:

    Ik kom weer helemaal terug in het Cusco gevoel, als ik je verhaal lees! Fijn dat je niet al te veel last hebt van de hoogte. Waar zit je gastgezin ongeveer in de stad? Veel plezier!!!!!!!!!
    Hasta luego
    Paulien

  • 29 Augustus 2007 - 15:55

    Esther:

    Heeeee lieve Sjoerd,
    wat leuk om je verhaal te lezen!! Tof da'je't nu al zo naar je zin hebt :) :D! Ben toch wel weer jaloers!! Heeeel veel plezier!!
    x es

  • 30 Augustus 2007 - 07:53

    Ada:

    lieve sjoerd wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt.
    al je tentamens nog gehaald ook!!!!
    wij hebben toen we terug waren uitgebreid met geke gesproken de dag na dat je weg was... dus kusjes en heel veel plezier

  • 30 Augustus 2007 - 14:36

    Wendelien:

    Heee Sjoerd, wat supergaaf dat je zo'n reis gaat maken en ik vind het al helemaal tof dat je nu in Peru zit....ga je echt uithoren straks als je terug bent, want ik ga daar vanaf mei voor 5/6 maanden naar toe!!!!
    Ik ga je verhalen volgen en misschien kunnen we zelfs wel wat in het Spaans gaan mailen?! ik begin nl in september met een taalcursus hier, al leer jij het daar natuurlijk veel sneller :D
    xxx en geniet ervan!!
    Wendelien

  • 02 September 2007 - 15:50

    Kasper:

    Hoi Sjoerd!

    Netzoals bij Maarten heb jij ook weer leuke verhalen... ben net terug van vakantie maar ben zooooooooooooo jaloers!!!:-/ ;-)
    Hoop dat je nog een beetje veilig rond kan komen daar met al dat raar verkeer!:-p

    Nog heel veel succes met je eerste taalles morgen - komt vast helemaal goed - en tot het volgend bericht!
    groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

Sjoerd klimt berg

09 Januari 2008

Sjoerd in de wolken

24 December 2007

Over droogte en warmte

13 December 2007

Sjoerd danst de tango

01 December 2007

Tweede helft rondje Ecuador
Sjoerd

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 18850

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2007 - 09 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: